Autor |
alfato
Administrator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sława Płeć: Chłop
Wto 20:20, 23 Paź 2007
|
|
Wiadomość |
Re: problem po wymianie silnika krokowego
|
|
|
andypip napisał: | Postanowiłem generalnie rozwiązać problem falowania obrotów. Wymieniłem silnik krokowy (siłownik przepustnicy) 156 2,0 TS, na identyczny boscha. Po wymianie włączyłem zapłon na 30 s, wyłączyłem na 30 s i uruchomiłem silnik. Cieszę się teraz stałymi obrotami silnika 3000 obr/min na biegu jałowym! Czy ktoś ma podobne doświadczenia i rozwiązał ten problem. Szczególnie liczę na kolegę betavulgarisa. |
SORKY ZE TERAZ
reset kompa - u mnie sie ustabilizowały
ps niepotrzebie kupowałes nowy - nafta , silikon i poxipol i krokowiec jak nowy po resecie obroty 850 obr/min
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
areks
Administrator
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NRW / Niemcy Płeć: Chłop
Śro 21:31, 24 Paź 2007
|
|
Wiadomość |
|
Betavulgaris a orientujesz sie czy u mnie wymiana tego silnika krokowego cos da??
Pamietasz faluja mi obroty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
alfato
Administrator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sława Płeć: Chłop
Śro 22:28, 24 Paź 2007
|
|
Wiadomość |
|
areks napisał: | Betavulgaris a orientujesz sie czy u mnie wymiana tego silnika krokowego cos da??
Pamietasz faluja mi obroty |
sorky ale nic nie mówiłes o falujacych obrotach -albo mam ... zaraz zaraz o czym ja to miałem pisać
ps
słabo wyczyściłeś - zły nadzór miałeś
do poprawy - nadzór no i czyszcenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
andypip
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
Czw 0:32, 25 Paź 2007
|
|
Wiadomość |
|
Silnik (siłownik) przepustnicy wymieniam, bo czyszczenie niewiele pomogło, natomiast pomiar oporności potencjometrów wykazał "skokowe" zmiany oporu przy zmianie położenia przepustnicy. Wymiana siłownika skończyła się porażką j/w. Sprzedawca części (aso fiat) sugerował przeprogramowanie komputera. Postanowiłem sprawę zbadać jeszcze raz i zauważyłem, że dokręcenie wkrętów mocujących siłownik powoduje lekkie uchylenie przepustnicy. Przy starym siłowniku to nie występuje. Ponieważ zjawisko to występuje w skrajnym położeniu siłownika uważam, że siłownik jest felerny. Utwierdza mnie w tym fakt, że inny nabywca identycznego siłownika, zamontował go w fiacie i obroty miał normalne od początku. Sprzedawca zgodził się wymienić siłownik i czekam na przesyłkę. Zobaczymy dalej co się będzie działo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
bubu321
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Sob 9:33, 27 Paź 2007
|
|
Wiadomość |
|
Silnik krokowy powinien byc kupiony tzw. pozmianowy, czyli o p/n
71713829.
Ja zakupiłem swój w "okazyjnej" cenie ale właśnie bez tych nowych zmian.
Przeprogramowanie centralki wtrysku ECU też jest opisane w biuletynach alfy ale to zalezy jaka aktualną wersję masz wgraną w swoim samochodzie.
W moim przypadku dopiero zastosowanie ww. silnika krokowego oraz reset parametrów silnika krokowego w ECU rozwiązało problem.
Do spawdzania stanu ECu mam oprogramowanie alfadiag oraz interfejs OBDII z alegro.
--
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|