Autor |
DODEK_1
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Pon 18:49, 19 Maj 2008
|
|
Wiadomość |
różnica obortów na gazie i benzynie, o co chodzi AR 156 ?
|
|
|
Witam wszystkich, mam pytanie i prpśbę o pomoc. Czym może być spowodowane to, że na gazie jadąc oboroty mam ok, a jak na benzynę przestawię to zaczynają szaleć, fala jest masakra, trzyma nawet 2000, jak wrzuce na luz. Przeczyściłem krokowca i nic, może to jakieś lewe powietrze, macie jakieś pomysły. A jeszcze jedno jest to tylko podczas jazdy, na biegu jałowym jest ok. Jak stoi też jest ok. Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
Autor |
areks
Administrator
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NRW / Niemcy Płeć: Chłop
Wto 9:55, 20 Maj 2008
|
|
Wiadomość |
|
Opisz dokladnie jaka masz instalacje(sterownik,reduktor,wtryskiwacze)...trzeba wykluczyc wine gazu.
Od kiedy to sie dzieje i od kiedy masz LPG?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
DODEK_1
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Nie 19:15, 25 Maj 2008
|
|
Wiadomość |
|
gdy kupiłem gaz był już założony, od około 2006 roku, jest zwykły, nie sekwencja. Wydaje mi się ze znalazłem problem i tkwi on w lewym powietrzu, chyba uszczelka kolektora ssącego jest do wymiany, ewentualnie sprawdze jeszcze przewody i cały układ dolotowy. Jeszcze jedno na gazie trzyma 900 obrotów i jest ok, ale silnik trzepie, jak by na jeden cylinder nie pracował, a na benzynie z kolei na wysokie obroty. Uszczelka mogła się wypalić jak ostatni go mocno przegoniłem na autostradzie i jak dojechałem do krzyżówki trzymał 2000 ciągle. Na zimnym jest miarę dobrze, ale problem jest od niedawna i nie moge się go pozbyć. Nadmienię, że wymieniłem przepływkę. Mam robić autoadaptacje może ? pozd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
areks
Administrator
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NRW / Niemcy Płeć: Chłop
Nie 19:21, 25 Maj 2008
|
|
Wiadomość |
|
W TSie zwykly gaz??
Zeby to chodzilo prawidlowo musi byc sekwencja, inaczej beda cyrki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
darloss
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZO & DW Płeć: Chłop
Pon 14:26, 10 Lis 2008
|
|
Wiadomość |
|
areks napisał: | W TSie zwykly gaz??
Zeby to chodzilo prawidlowo musi byc sekwencja, inaczej beda cyrki... |
Witam... Co do gazu w TS-ach to masz racje, nie wiem co za "pajac" wsadził zwykły, sam "niestety" katuje swoją belle gazem, ale mam sekwencje, a co do pytanka kolegi, to miełem podobną akcje w mojej, jedź na kompa niech Ci sprawdźą sonde, autko moż dostawać zybt bogatą mieszanke, to może rozwiązać problem, a no i ile Ci pali???
Pozdro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
selius
NOWY nie bić...
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowiak Płeć: Chłop
Wto 0:13, 11 Lis 2008
|
|
Wiadomość |
|
Ja mam ten sam problem tylko u mnie nie ma roznicy czy to jest gaz (sekwenjca) czy benzyna. Obroty zawieszaja mi sie na 2 tys obrotow... Czyscilem przepustnice i nic, ktokowca nie czyscilem bo jest tragedia dostep i nie moglem sie tam dostac... Ogladalem rure od przeplywomierza i jest cala nie jest nigdzie peknieta itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
darloss
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZO & DW Płeć: Chłop
Wto 11:54, 11 Lis 2008
|
|
Wiadomość |
|
selius napisał: | Ja mam ten sam problem tylko u mnie nie ma roznicy czy to jest gaz (sekwenjca) czy benzyna. Obroty zawieszaja mi sie na 2 tys obrotow... Czyscilem przepustnice i nic, ktokowca nie czyscilem bo jest tragedia dostep i nie moglem sie tam dostac... Ogladalem rure od przeplywomierza i jest cala nie jest nigdzie peknieta itd |
Byłeś na kompie??? opisz dokładniej co się dzieje??? jaka AR i jaki silnik???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
selius
NOWY nie bić...
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowiak Płeć: Chłop
Czw 17:33, 13 Lis 2008
|
|
Wiadomość |
|
Na kompie nie bylem bo nie mamz zadnego bledu i nie swieci mi sie marchewa... Czyscilem przepustnice i za duzo to nie dalo chociaz byla brudna... Objawy mam takie ze jak dojezdzam do skrzyzowania i wzuce luz to obroty spadaja do mniej wiecej 400 i wzrastaja do 1500 i tak w kolko coraz mniejszej tolerancji czyli spadaja do 400 wzrastaja do 1200 itd na gazie oczywiscie, na benzynie zauwazylem ze jest mniejsza tolerancja tych wachan powiedzmy 500 - 1000 itd... A model to 156 1.8 TS i gaz brc sequent 24
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
areks
Administrator
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NRW / Niemcy Płeć: Chłop
Czw 19:09, 13 Lis 2008
|
|
Wiadomość |
|
selius napisał: | Na kompie nie bylem bo nie mamz zadnego bledu i nie swieci mi sie marchewa... Czyscilem przepustnice i za duzo to nie dalo chociaz byla brudna... Objawy mam takie ze jak dojezdzam do skrzyzowania i wzuce luz to obroty spadaja do mniej wiecej 400 i wzrastaja do 1500 i tak w kolko coraz mniejszej tolerancji czyli spadaja do 400 wzrastaja do 1200 itd na gazie oczywiscie, na benzynie zauwazylem ze jest mniejsza tolerancja tych wachan powiedzmy 500 - 1000 itd... A model to 156 1.8 TS i gaz brc sequent 24 |
Moj szwagier ma to samo...nie moze sobie z tym od dluzszego czasu dac rady tez ma 156 1,8 TS z LPG holenderskim LPI...
Bede wdzieczny za porady dla niego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
darloss
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZO & DW Płeć: Chłop
Pią 15:16, 14 Lis 2008
|
|
Wiadomość |
|
selius napisał: | Na kompie nie bylem bo nie mamz zadnego bledu i nie swieci mi sie marchewa... Czyscilem przepustnice i za duzo to nie dalo chociaz byla brudna... Objawy mam takie ze jak dojezdzam do skrzyzowania i wzuce luz to obroty spadaja do mniej wiecej 400 i wzrastaja do 1500 i tak w kolko coraz mniejszej tolerancji czyli spadaja do 400 wzrastaja do 1200 itd na gazie oczywiscie, na benzynie zauwazylem ze jest mniejsza tolerancja tych wachan powiedzmy 500 - 1000 itd... A model to 156 1.8 TS i gaz brc sequent 24 |
Na kompa nie zawsze się jeździ jak jest jakiś błąd A tak w ogóle to skąd masz pewność żę go nie masz??? skoro nie byłeś??? Ja mam tą samą istalke LPG co Ty, objawy miałem identyczne, z tym że po jakimś czasie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania oprócz falujących obrotów jeszcze mi zaczął gasnąć, nie wykluczaj gazu, ja pojechałem do gazownika który mi instalke montował, podpiął mi pod kompa, i okazało się że to mała drobnostka;) wyregulował mi dopływ powietrza, i obroty od tamtej pory równiutko na 1000 i ani nie drgną, więc powodzenia;)
P.O.Z.D.R.O.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darloss dnia Pią 15:22, 14 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
euroscan
NOWY nie bić...
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Baba
Śro 9:31, 10 Gru 2008
|
|
Wiadomość |
|
silnik krokowy nie wymaga obsługi ani tym bardziej czyszczenia.
po czyszczeniu przepustnicy nalezy zresetowac parametry adaptacyjne ECU.
instalacje gazowe ingerują w ECU silnika benzynowego, w takim przypadku nie ma mozliwości aby ECU benzyny wyregulowało obroty jałowe na te 850 obr/min.
obroty bedą wyższe na poziomie 1200 -- 1500.
gasnięcie i wahania obrotów to zwykle bląd nie wykonania adaptacji zwykle po wyczyszczeniu przepustnicy.( w 156ts adaptacja jest wykonywana tak do 200 km ).
Pamietać nalezy także ze w gazowo-benzynowych silnikach czasami jest przytkany wtryskiwacz, który wymaga czyszczenia na myjce ultradzwiękowej a nie wsypywania chemikali do benzyny.
Wszystkie te powyższe kroki przechodziłem z kolegą który ma silnik 1.6 na gazie oraz benzynie.
W tych silnikach zwykle także szybciej ulega "zuzyciu " sonda lambda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|