Autor |
werdo
Starszy USER
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: głogów
Czw 15:04, 08 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
czesc kolego alfisto
nie wiem ile powinien palić silnik 1,6 ale mój 1,8 mieści sie w 12 litrach po miescie, moim zdaniem nasz walnięty termostat nie kosztuje dużo bo ja za swój dałem ok 75zł, silnik nie osiąga normalnej temp (80-90) i to może być powodem większego spalania, bardzo łatwo to sprawdzić, odpal zimny samochód i popatrz czy nagrzewają ci sie grube rury które idą do chłodnicy powinny być zimne i chłodnica też, termostat zaczyna się otwierać przy temperaturze ok 80 stopni i dopiero wtedy powinny te rury się grzać, jeżeli chodzi o drugi problem to jeżeli samochód jeździ prosto i niedrze opon to olej to i nie daj sobie tego auta naciągać.
pozdrowionka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
insert24
NOWY nie bić...
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Czw 17:17, 08 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
Dzieki za rade a co do zbiezności to wykazało dość sporą rozbieżność opony z tego co widze w normie (fulda) może dlatego sie jakoś trzymają test robiłem na uszkodzonym zawieszeniu łaczniki stabilizatorów do wymiany i strasznie coś stuka może to dlatego dlatego wykazało tak sporą rozbieżność jak to naprawie może sie zmiejszy czy raczej nie ??? nawet nie wiedziałem że termostat jest taki tani do alfy poza tym falują mi obroty przypuszczam silniczek krokowy no i oczywiście wariator wiadomo wszyscy mnie pytają czy to ropniak ja widać troche muszę do niej dołożyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
sarniak11
Stały Bywalec
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowa Sól
Czw 17:30, 08 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
podtrzymuje opinie werda, na moje oko to roeniwz na bank termostat, który nie otweira przeplywu jak silnik osiagnie odpowiednia temp.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
alfato
Administrator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sława Płeć: Chłop
Czw 21:55, 08 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
duże spalanie - wadliwa sonda lambda, falowanie obrotów tzw. "lewe powietrze" sprawdz wszystkie weże pomiędzy przepływką a przepustnicą te cienkie też - odpowietrzające komore silnika , potem dopiero krokowy, jeżeli temperatura nie podchodzi Ci do wiecej niz 60 stopni tak jak Ci pisza termostat walniety - jak jest zimny puszcza płyn na chłodnice poprostu nie zamyka jest cały czas otwarty a powinien sie otwierac przy około 90 stopniach
pzdr
betavulgaris
ps
a może miejscowość z jakiej jesteś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw\Szwecja
Czw 22:51, 08 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
Witam.Ja tez mam 1.6 i tak w 12 po miescie sie mieszcze ale ja jezdze na krotkich odcinkach,ale na trasie jadac tak do 120 to bierze tylko 8.A co do termostatu to tak na moj rozum to mozna by bylo sprawdzic bez zapalania samochodu oczywiscie na zilnym silniku.Wystarczy ta gruba rure nacisnac i patrzec czy plyn sie podnosi w zbiorniku wyrownawczym,bo przeciez na zilnym silniku termostat powinien byc zamkniety i nie powinien puszczac i plyn nie powinien sie podnosic.Ale to tylko moje myslenie.poprawcie mnie jesli zle mysle.pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
insert24
NOWY nie bić...
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Czw 23:50, 08 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
Skąd jestem Strzegowo pewnie nic ci to nie mówi równe 100 km. od wawy w strone Gdańska mała mieścina leżaca przy trasie E7 chyba że Smigasz czasami na Mazury z centralnej polski to na pewno przejeżdzałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
alfato
Administrator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sława Płeć: Chłop
Pią 0:37, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
qrde daleko - ale zrób jak Ci radzimy Alfy jak je się kocha odpłacaja tym samym
pzdr
betavulgaris
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
areks
Administrator
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NRW / Niemcy Płeć: Chłop
Pią 0:44, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
piotrcar napisał: | Witam.Ja tez mam 1.6 i tak w 12 po miescie sie mieszcze ale ja jezdze na krotkich odcinkach,ale na trasie jadac tak do 120 to bierze tylko 8.A co do termostatu to tak na moj rozum to mozna by bylo sprawdzic bez zapalania samochodu oczywiscie na zilnym silniku.Wystarczy ta gruba rure nacisnac i patrzec czy plyn sie podnosi w zbiorniku wyrownawczym,bo przeciez na zilnym silniku termostat powinien byc zamkniety i nie powinien puszczac i plyn nie powinien sie podnosic.Ale to tylko moje myslenie.poprawcie mnie jesli zle mysle.pozdro |
Piotrcar mi moja 166tka 3,0V6 226KM pali na trasce jak naprawde oszczednie jade do 100km/h te 8,5 litra a na miescie roznie, generalnie od 13-18 litrow.
Z tego co pamietam jak mialem 156 2,0TS to miasto palila mi 14-16litrow a trasa,niestety nigdy nie zeszla mi do 8 literkow, cieszylem sie jak bylo 9...hehehe
To sa wlasnie Twin Sparki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw\Szwecja
Pią 0:53, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
hej.i tu ci powiem ze masz racje.Moj tato ma renault clio 1,2 a pali mu 10 w miescie benzyny a 12 gazu.SZOK.....Ja tam nie narzekam ze mam 12 jak dla mnie ok.podalem tylko te dane koledze co zaczal watek.A jak mozesz to skomentuj moj watek na temat sprawdzenia termostatu.Bo chce wiedziec czy sie myle a moze mam racje.pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
alfato
Administrator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sława Płeć: Chłop
Pią 0:57, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
[Wystarczy ta gruba rure nacisnac i patrzec czy plyn sie podnosi w zbiorniku wyrownawczym,bo przeciez na zilnym silniku termostat powinien byc zamkniety i nie powinien puszczac i plyn nie powinien sie podnosic.Ale to tylko moje myslenie.poprawcie mnie jesli zle mysle.pozdro[/quote]
płyn sie podniesie nawet przy dobrym termostacie - do chłodnicy masz dwa weże na drugim nie ma zaworu ani termostatu - i mamy naczynia połaczone
pzdr
betavulgaris
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw\Szwecja
Pią 11:09, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
Dzieki dzieki za wyprowadzenie mnie z bledu.pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
alfato
Administrator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sława Płeć: Chłop
Pią 20:49, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
piotrcar napisał: | Dzieki dzieki za wyprowadzenie mnie z bledu.pozdro |
sprawdzenie termostatu - zimny silnik zapalasz i sprawdzasz czy wąż za termostatem , możesz też sprawdzać na chłodnicy (termostat w kierunku chłodnicy) robi sie ciepły - tzn mabiera takiej samej temperatu jak weże przed termostatem tzw. mały obieg - jeżeli temperatura małego i dużego obiegu (obieg z chłodnicą) podnośi sie prawie jednakowo termostat na złom - test góra 3 - 5 minut no chyba że u was jest na dworze z -30 stopni
pzdr
betavulgaris
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw\Szwecja
Pią 22:20, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
spoko sprawdze to.Tylko wiesz co moja glowa nie moze tego pojac,jak to mozliwe ze temperatura na wskazniku nie idzie dalej jak 60 stopni chyba ze stoje w korku to sie podniesie.jak by byl walniety termostat i otwarty duzy obieg to na krotkim odcinku by sie nie zagrzal to fakt ale nieraz przejezdzam 500km a on dalej na 60:)))ale dodam ze po przejechaniu jakis 3-4km jest juz 50 stopni na wskazniku i juz dmucha cieplym powietrzem.A na dworze poki co jeszcze nie ma -30:P jak narazie jest tylko -10.pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
alfato
Administrator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sława Płeć: Chłop
Pią 23:02, 09 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
piotrcar napisał: | spoko sprawdze to.Tylko wiesz co moja glowa nie moze tego pojac,jak to mozliwe ze temperatura na wskazniku nie idzie dalej jak 60 stopni chyba ze stoje w korku to sie podniesie.jak by byl walniety termostat i otwarty duzy obieg to na krotkim odcinku by sie nie zagrzal to fakt ale nieraz przejezdzam 500km a on dalej na 60:)))ale dodam ze po przejechaniu jakis 3-4km jest juz 50 stopni na wskazniku i juz dmucha cieplym powietrzem.A na dworze poki co jeszcze nie ma -30:P jak narazie jest tylko -10.pozdro |
typowy objaw - jak stoisz w korku przez chłodnicę nie przelatuje powietrze i nie chłodzi płynu dlatego rośnie temperatura, jak jedziesz (sprawny termostat reguluje temperture utrzymująć ja w granicach 90, zamyka duży obieg jak temperatura spada i otwiera jak sie podnosi, na sprawnym termostacie jak stoisz , oczywiście przy załozeniu że wczesniej normalnie jechałeś) temperatura płynu w chłodnicy jest mniejsza, jezeli sie podnosi na silniku termostat sie otwiera i daje na duzy obieg, jeżeli stoisz długo i temperatura zaczyna wzrastac włacza sie wentylator itp. itd. - inaczej- powinien się otwierac termostać przy około mogę sie mylić 87 stopni chyba tak na nim jest napisane - a u Ciebie otwiera przy około 60 stopniach i dlatego jak jedziesz trzyma Ci 60 a powinien trzymac około 90 - termostat i wentylator na chłodnicy mają zapewnić optymalną temperatutrę pracy silnika tzn odpowiednio wysoką i odpowiednio stabilną tzn jak najbliżęj wartości optymalnej a jest nia wartość około 90 stopni - jeszcze jedno wysokie spalanie sprawdził bym sondę lambda, masz jakiś miernik jak tak napięcie na przewodach ( masz cztery dwa białe ,szary i czarny na nich powinno byc około (idealnie) 0,5 V oczywiście przy zapalonym silniku, im bliżej 1V V - wymieniaj a najlepiej podepnij sie pod kompa od razu powinien pokazać za bogata mieszanke i bląd sondy
ps tu zobacz [link widoczny dla zalogowanych]
pzdr
betavulgaris
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|